În comunicările persuasive, timbrul vocal influențează capacitatea unui vorbitor de a-i convinge pe ceilalți.
Profesorul de marketing din Wharton, Jonah Berger, a efectuat patru experimente privind utilizarea comunicării non-verbale în persuasiune, descoperind că vorbitorii care își modulează vocile apar mai încrezători, ceea ce îi face mai predispuși să-și convingă ascultătorii să ia măsuri, să reacționeze.
Lucrarea sa, scrisă împreună cu cu Alex Van Zant, profesor de management la Rutgers Business School, este „How the Voice Persuades”, publicată în Journal of Personality and Social Psychology.
„Adesea, atunci când încercăm să îi convingem pe ceilalți, au mai puține șanse să facă ceea ce le sugerăm”, spune Berger. „Ne-am întrebat cum poate vocea pe care o folosește cineva sau felul în care vorbește, pe lângă cuvintele pe care le folosește – să influențeze ceea ce fac alți oameni, cum sunt afectate persoanele ascultă? ... În acest proiect, am vrut să începem să întrebăm, "Ce e paralimbajul? Ce se întâmplă cu trăsăturile vocale și cum ar putea afecta aceste aspecte persuasiunea?", arată medicalxpress.com.
„Există un concept în știința comportamentală numit reactanță”, adaugă el. "Când încercăm să împingem pe cineva să facă ceva ... de multe ori nu fac ceea ce ne dorim. Adesea fac contrariul."
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.