Unde ai vrea să-ți îngrijești sănătatea? Răspunsul pe care l-ar da cei mai mulți dintre români. Dr. Adina Geană: Încrederea pacientului nu trebuie niciodată trădată

Giorgi Ichim |
Data publicării:
EXCLUSIV
Foto: Freepik @vecstock @Drazen Zigic
Foto: Freepik @vecstock @Drazen Zigic

Încrederea pacienților în sistemul de sănătate este unul dintre cele mai importante lucruri. Tu ce ai răspunde dacă ai fi întrebat: unde ai vrea să-ți îngrijești sănătatea?

"Pentru pacient nu este greu să aprecieze calitatea, dar pentru noi toți este dificil să măsurăm calitatea reală. Pacientul apreciază calitatea prin prisma propriei experiențe, în momentul în care vine în contact cu un furnizor de servicii, cu sistemul de sănătate, în funcție de ce nevoie are el la diverse niveluri ale sistemului de sănătate, dar nu putem într-adevăr vorbi despre calitatea serviciilor de sănătate fără să vorbim despre siguranța pacientului", ne-a spus dr. Adina Geană.

Ei bine, încrederea pacienților în sistemul de sănătate, fundamentală pentru funcționarea acestuia, este susținută de eforturile continue ale personalului medical pentru a menține și câștiga încrederea acestora prin programe și servicii care să demonstreze empatie și preocupare pentru sănătatea fiecărui pacient.

"Orice pacient, când pășește pe poarta unui spital, își pune încrederea în oamenii din spitalul ăla, își pune viața și încrederea lui.

Ori această încredere nu trebuie niciodată trădată. Trebuie protejată, trebuie avut grijă de ea, pentru că vedem cu toții ce înseamnă lipsa de încredere a populației în sistemul nostru de sănătate și cu precădere în sectorul spitalicesc.

Oamenii, dacă ar fi să-i întrebi așa, să întrebi un cetățean mergând pe stradă - unde ai vrea să-ți îngrijești sănătatea? - foarte mulți ar spune că n-ar dori să și-o îngrijească în România. 

Nu pentru că nu avem personal, nu pentru că nu avem dotări, nu pentru că nu avem inclusiv spitale la care infrastructura de care vă spuneam s-a refăcut, ci pentru că populația nu are încredere. 

Și atunci, dacă ceva apreciez eu în sectorul privat și apreciez la spitalul în care lucrez aceste eforturi continue de a câștiga și de a menține încrederea pacienților care se adresează și venim în întâmpinarea lor cu o serie întreagă de programe, de lucruri care să le arate că ne preocupă, nu doar faptul că i-am investigat și le-am făcut o serie de tratamente sau intervenții, dar omul acela trebuie să simtă că-ți pasă de el. Că pentru tine, ca furnizor, problema lui de sănătate este importantă, nu doar în sensul de a o rezolva, dar și în sensul de a empatiza cu el.

Este extrem de important. Asta este zona siguranței pacientului", a declarat dr. Adina Geană, director calitate Spitalul SANADOR, pentru DC Medical.

Vezi mai multe în VIDEO:

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel