Aperitivele grele și grase nu ar fi la mare căutare la restaurante dacă în meniuri ar fi trecut numărul caloriilor.
Într-un nou studiu, cercetătorii de la Universitatea Cornell au realizat un experiment randomizat și au descoperit că la mesele la restaurante cu servicii complete, în ale căror meniuri notate caloriile, clienții au comandat mese cu 3% mai puține calorii - cu aproximativ 45 de calorii mai puțin - decât cei care au avut la îndemână meniuri fără informații calorice.
Clienții au comandat mai puține calorii la aperitive și antree, dar comenzile lor la desert și cele de băuturi au rămas la fel.
„Chiar dacă ești o persoană educată care mănâncă foarte mult în oraș și este conștientă de nutriție, încă pot exista lucruri surprinzătoare în materiel de numărul caloriilor", a explicat co-autorul studiului John Cawley, profesor de analiză și management al politicilor la Colegiul de Ecologie Umană.
Nici bucătarii nu știau câte calorii sunt în bucate
Chiar și bucătarii de la restaurantele incluse în studiu au fost surprinși de numărul mare de calorii din unele feluri de mâncare, cum ar fi o supă de roșii / sandviș cu brânză la grătar. „Ei ar fi spus că este unul dintre produsele cu puține calorii din meniu", a declarat co-autorul Alex Susskind, profesor asociat de operațiuni, tehnologia și managementul informației la Școala de Administrație Hotelieră.
Constatările vin într-un moment în care cel mai mulți dintre americani nu au o estimare precisă a numărului de calorii pe care le consumă, deoarece o treime din alimentele lor sunt preparate în afara casei. În același timp, criza de obezitate din America a atins proporții epidemice; prevalența obezității la adulți s-a triplat aproape în ultimii 50 de ani, la aproape 40% din populație în 2016.
Clienții au apreciat schimbarea
Studiul a constatat, de asemenea, că clienții au apreciat valoarea informațiilor legate de calorii informațiile despre calorii. 10% dintre subiecți au apreciat meniurilor cu valorile calorice notate în ele. „Este clar că oamenii apreciază aceste informații", a spus Cawley.
Și nu a existat nici un dezavantaj pentru restaurante. Veniturile, profitul și costul forței de muncă au rămas neschimbate.
„Este o politică ieftină de pus în practică, iar faptul că există o reducere a cantității de calorii comandate face ca aceasta să fie atrăgătoare", a spus Cawley, citat de sciencedaily.com.
Studiul, „Impactul dezvăluirii informațiilor asupra comportamentului consumatorilor", a fost lansat în august de Biroul Național de Cercetare Economică iar co-autor este și fostul consilier de doctorat al lui Cawley, Barton Willage, care este acum profesor asistent de economie la Universitatea de Stat din Louisiana.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.