Stima de sine, social media. Utilizatorii unor platforme social media și editarea de fotografii au o stimă de sine scăzută și o acceptare crescută a ideii de Chirurgie cosmetice, potrivit unui studiu de mică amploare, publicat online pe 27 iunie în JAMA Facial Plastic Surgery, informează medicalxpress.
Jonlin Chen de la Universitatea John s Hopkins din Baltimore și colegii săi au făcut un sondaj online care a cuprins 252 de participanți ca să evalueze dacă stima de sine și folosirea aplicațiilor de socializare și de editare foto sunt asociate cu ideea de Chirurgie cosmetică.
Stima de sine, social media: analiză online cu 252 de participanți
73% dintre participanți au fost femei, iar vârsta medie – 24-25 de ani. "Nu au existat diferențe semnificative în scorurile de respect față de sine pentru participanții care au raportat utilizarea altor aplicații media sociale și de editare foto. A existat o asociere pozitivă între investițiile în social media și luarea în considerare a Chirurgiei cosmetice, cu un scor general mai mare asupra scalei de acceptare a Chirurgiei cosmetice observate la utilizatorii de filtre" la anumite aplicații, se arată pe sursa citată.
Pentru utilizatorii de filtre de fotografii s-a observat un interes pentru Chirurgia cosmetică, dar nu și pentru acceptarea generală a acesteia.
Concluzia autorilor: "aceste descoperiri pot ajuta la ghidarea viitoarelor discuții pacient-medic cu privire la percepțiile Chirurgiei cosmetice, care variază în funcție de social media sau de utilizarea aplicațiilor de editare a fotografiilor".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.