Managerul Serviciului de Ambulanță București-Ilfov, Alis Grasu, a declarat, pentru DC Medical, că, în ultima perioadă, numărul solicitărilor pentru consult și testare la persoane care prezintă semne și simptome ce sugerează infecția cu noul coronavirus s-a triplat față de perioada 2-8 octombrie.
Avalanșă de solicitări
”Dacă în perioada 2-8 octombrie vorbeam de 246 de astfel de solicitări pe zi, azi sunt 800 de solicitări zilnic. Cea mai veche solicitare pentru testare în vederea depistării infecției COVID este din data de 2 noiembrie, ora 19.00. Acum, la momentul acesta se mai dau din ele, au venit echipajele din teren. Încercăm tot să le aducem într-un timp mai scurt. Încercăm să rezolvăm cât mai multe din ele”, afirmă managerul Alis Grasu.
Întrebată cum face față Serviciul de Ambulanță București-Ilfov la cererea mare de solicitări de testare pentru depistarea infecției COVID, aceasta a răspuns:
”Cu foarte multă greutate. Vorbim de echipaje care de 9 luni de zile sunt suprasolicitate, lucrează la foc continuu. Dacă pentru populația a existat o perioadă de relaxare, pentru angajații Serviciului de Ambulanță București-Ilfov nu au fost astfel de perioade. Mulți dintre noi nu au reușit deloc să-și ia concediu. O parte și-au luat doar câteva zile de concediu de odihnă”.
30 de echipaje doar pentru recoltări de probe COVID
Aceasta mai precizează că încearcă înscrierea cât mai multor echipaje zilnic prin aducerea personalului în regim de gardă.
”Creștem capacitatea de intervenție. Înscriem mașini, echipaje în 24 de ore, în jur de 111 echipaje de urgență. Sunt și mașini de consultații la domiciliu - acestea sunt în număr de 21 pe 24 de ore. La care se adaugă și un număr de 10-12, maxim 15 mașini ale ambulanțelor private pe care le dispecerizăm tot noi. Și 29 de mașini de transport.
De luni (n. r. lunea asta), am primit sprijin de la Primăria Capitalei – 20 de medici, 20 de asistenți și 12 mașini cu șoferi de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență București-Ilfov. Astfel că, pe lângă echipajele de care v-am vorbit, înscriem pe tură de zi, de dimineață de la 7, respectiv 8, până seara la 19.00 , respective 20.00, și 30 de echipaje doar pentru recoltări. Vorbim de 10 echipaje cu asistenți și mașini de la ISU, de la Primăria Capitalei asistenții, 10 mașini cu medici de la Primăria Capitalei din rețeaua de medicină școlară și 10 asistenți debutanți și șoferi pe care noi i-am angajat pe perioada stării de alertă - pentru că în ultimele 10 zile a fost demarată procedură de angajare în condițiile legii prevăzute de starea de alertă și din 141 de posturi, 105 date pe perioada stării de urgență și apoi a stării de alertă, iar restul de posturi care ni s-au vacantat în ultimele luni - 141 - până în prezent s-au ocupat 70 de posturi. În continuare facem procedura de ocupare a posturilor care încă nu s-au ocupat în speranța că se vor ocupa toate și în felul acesta vom crește capacitatea de intervenție”, explică managerul Alis Grasu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.