Sistem de telemedicină aplicat în doar o lună. Nirvana Georgescu de la Regina Maria explică beneficiile

Florina Pop |
Data actualizării: | Data publicării:
EXCLUSIV
Nirvana Georgescu, director de calitate Regina Maria FOTO: arhivă personală
Nirvana Georgescu, director de calitate Regina Maria FOTO: arhivă personală

Un exemplu de telemedicină care funcționează de puțin timp a fost pus în practică la rețeaua medicală Regina Maria. 

La dezbaterea online ”TELEMEDICINA - medicina viitorului? Noile tehnologii și sistemul de sănătate din România", organizată de DC News, a fost dat un exemplu deja funcțional de sistem de telemedicină. Este vorba de cel pus în practică în urmă cu o lună de zile la rețeaua medicală Regina Maria. 

Nirvana Georgescu, directorul de calitate (în engleză, quality and patient safety director) al rețelei medicale, a explicat cum funcționează acest sistem inovativ care și-a dovedit eficiența în foarte scurt timp.

”A fost dezvoltat un sistem de telemedicină undeva la sfârșitul lunii martie, forțați fiind de pandemie. Sistemul a fost dezvoltat foarte inteligent, este integrat cu dosarul medical electronic al pacientului și permite destul de multe facilități pentru pacient și pentru medic. Pacientul are posibilitatea să-și facă programare online sau să acceseze medicul pe care-l dorește sau către care este trimis. Medicul are acces în timp real la dosarul medical al pacientului”, detaliază directorul de calitate al companiei medicale amintite.

Despre platforma de comunicare spune că este ușor de utilizat. O dovedesc și cifrele enumerate: ”Am pornit cu 100 de medici care au început să utilizeze această platformă. În momentul de față, deci după patru săptămâni suntem la 550 de medici, iar solicitările, consultațiile, pe care le-am avut până săptămâna trecută, au fost 17.500”.

Aceasta mai precizează că de serviciile companiei unde lucrează au apelat atât clienți fideli, cât și - ceea ce i-a surprins - pacienți din străinătate și din toată țara. ”Nivelul de satisfacție, și al pacienților, și al medicilor, a fost foarte mare. Realmente, oamenii au fost foarte mulțumiți de această soluție pe care au avut-o într-o perioadă extrem de dificilă. Pot să vă mai povestesc că au fost rezolvate chiar câteva cazuri de urgențe adevărate scurtând drumul pacientului, facilitându-i accesul la îngrijirile medicale, adaugă directorul de calitate.

Alte funcții ale sistemului de telemedicină implementat de privat

Potrivit acestuia, sistemul de telemedicină implementat în rețeaua Regina Maria oferă posibilitatea ca medicii să discute între ei și să-și transmită mesaje sau să colaboreze pentru rezolvarea unui caz. ”Deci o grămadă de facilități pe care în momentul acesta le descoperim cu toții și care sunt benefice, în primul rând, pentru pacient și la care cred că nu va vrea cineva să renunțe. Și nu sunt singurele facilități pe care le putem utiliza”, completează Nirvana Georgescu.

”Există mult mai multe boli decât COVID-19”

Telemedicina de la Regina Maria înseamnă și sisteme de accesare a investigațiilor imagistice ale pacienților, de acordare a unei a doua opinii pentru interpretarea unor investigații radiologice. ”Ne dorim și noi să putem utiliza sisteme de monitorizare a pacienților la distanță. Pacienții cronici care au nevoie de supraveghere și pentru care deplasarea către centrele medicale ar fi mult mai dificilă în această perioadă”, apreciază directorul de calitate. 

În opinia acestuia e nevoie în continuare de telemedicină:

”Numai când ne gândim că după 15 mai este foarte posibil ca toate centrele medicale să fie totuși, poate nu luate cu asalt, dar către centre să meargă mult mai mulți oameni. Există mult mai multe boli decât COVID pe lumea asta și oamenii au nevoie de acces la îngrijiri medicale. Doar din perspectiva distanțării sociale dacă ne gândim, gândiți-vă cât de binevenită ar putea să fie această opțiune de telemedicină”, consideră Nirvana Georgescu.

O consultație online ar putea să permită un triaj inițial al pacienților, completează aceasta, întrucât nu se va renunța la triaj în perioada următoare. ”Sigur, există limitări, nu vedem telemedicina ca pe unica soluție și ca pe unica alternativă de consult al unui pacient, dar vine cu beneficii și cu o grămadă de perspective minunate pentru toată lumea”, punctează directorul citat.

A doua opinie și legea

Întrebată despre oferirea celei de-a doua opinii medicale în străinătate, Nirvana Georgescu a spus că ”orice ar trebui să fie posibil pentru că nu este vorba numai de ceea ce poate dezvolta o companie, ci e vorba despre ceea ce are nevoie un pacient și dacă nevoia lui va fi de un asemenea serviciu ne dorim să putem să facem așa ceva”.

Aceasta a mai subliniat că ”toți avem nevoie de un cadru legistlativ, de niște limite între care să ne putem așeza mai bine și mai sigur”.

Intervenția directorului de calitate al Reginei Maria o puteți asculta mai jos: 

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel