Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, împreună cu reprezentanții Spitalului de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca, care gestionează serviciul de call-center ALOPEDI – 0364917, au realizat o analiză a activității derulate în primele nouă luni ale anului 2019 prin intermediul acestui proiect dedicat sfaturilor medicale pediatrice.
Astfel, pe parcursul perioadei analizate au fost preluate peste 8.500 de apeluri, numărul părinților care sunt ajutați cu sfaturi pentru îngrijirea copiilor la domiciliu fiind în continuă creștere. Din totalul acestora, 65,66 % au apelat serviciul de sfaturi medicale cu probleme ce nu au impus consultul medical al copilului și pentru care medicii au explicat părinților cum pot îngriji copiii la domiciliu, cu beneficiile de rigoare.
De asemenea, în cazul a cca. 1.000 de copii a fost recomandat consultul medical imediat, părinții fiind îndrumați spre cel mai apropiat centru medical, în funcția de problema pe care o aveau micuții. Totodată, un număr de trei apeluri din totalul celor preluate pe parcursul primelor 9 luni ale acestui an au fost finalizate prin intervenția echipajelor Serviciului de Ambulanță.
Întrucât ALOPEDI este serviciul de telemedicină ce are ca obiectiv îndrumarea copilului bolnav spre centrul medical potrivit problemei acestuia iar Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii dorește să îmbunătățească serviciile medicale pe care le oferă micilor pacienți, unitatea medicală își propune retehnologizarea acestui serviciu, în perioada următoare, cu sprijinul comunității locale, anunță conducerea CJ Cluj, într-un comunicat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.