„Sistemul de sănătate are doi piloni: pilonul furnizorilor de servicii și pilonul celor care asigură accesul pacienților la servicii. Dacă în zona de furnizori lucrurile sunt clare, avem furnizori publici și furnizori privați, fiecare cu diverse specialități, în zona pilonului doi care cuprinde asiguratorii, Casa Națională, dar să includem neapărat și clinicile și rețelele care furnizează abonamentele de sănătate. Abonamentele din sănătate sunt un produs care nu este în opoziție, ci este în complementaritate cu un produs de asigurare. Abonamentele sunt validate de piață, au peste 25 de ani vechime și în toată această perioadă, prin intermediul acestor instrumente, s-a putut asigura o finanțare suficientă și constantă a sistemului privat de sănătate și, în același timp, s-a putut asigura un larg acces pacienților din orice medii la servicii medicale care sunt în zona de clinică, de laborator, de imagistică, prin care s-a redus presiunea, nivelul de consum de la spitale publice sau private”, spune el.
Abonamentul de sănătate, instrumentul perfect pentru prevenție
„Vorbim de mult timp de inversarea piramidei serviciilor, cei care lucrează în sistem știu că avem un nivel mult prea mare de finanțare în zona de tratament, de spitalizare vs. zona de prevenție, care înseamnă, în sensul larg, tot ansamblul de măsuri și de servicii care duc la diagnosticarea și tratarea precoce a pacientului, înainte de faza spitalicească. Este mai rapid, mai eficient de a trata toate aceste afecțiuni în zona prespitalicească. Și asta face abonamentul. Asigură accesul oamenilor al investigații în momentul în care au nevoie fără a aștepta apariția bolii, fără a aștepta ca afecțiunea să necesite spitalizare.
Piața de abonamente este în jur de 1,7 milioane de pacienți, asta înseamnă 1,7 milioane de români care au început să se trateze cu predilecție în zona privată. Acești pacienți pur și simplu au degrevat spitalele publice și ambulatoriile spitalelor publice venind în zona privată, noi, în mod evident, ca furnizori de servicii medicale, avem contact și cu abonații, pacienții noștri abonați, dar i cu asigurații, cei care vin în faza de spital și care au nevoie de intervenții spitalicești din orice sferă și aici intervine produsul de asigurare. Noi avem colaborări cu mai mulți asiguratori în zona aceasta de spital”, mai explică el.
Mai multe detalii găsiți în materialul video atașat
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.