Managerul Spitalului Universitar de Urgență București, conf.dr. Adriana Nica a dezvăluit astăzi concluziile controlului efectuat de inspectorii Corpului de Control al Ministerului Sănătății la sfârșitul lunii august. Ea a subliniat, încă de la început, că s-a constatat că „acuzații total nefondate ni s-au adus în spațiul public”, făcând referire la cazul celor doi angajați, o asistentă și un infirmier, care au făcut greva foamei în august, în fața Spitalului, plângându-se că nu au cu ce face curățenie.
Au toate materialele necesare, trebuia să le ceară
„Încep cu condițiile igienico-sanitare, pentru că pe acest subiect s-a discutat mult în ultima perioadă și vreau să vă spun că am avut și avem în Spitalul Municipal materiale sanitare, dezinfectanți, substanțe anti-septice și reactivi pentru buna desfășurare a activității medicale în condiții normale, stare care reprezintă normalitatea pentru perioada mea de mandat care a început ca manager interimar la 1 februarie a anului 2017 și ca manager plin, din data de 25 iulie 2017, când am ocupat postul prin concurs. Spitalul are proceduri și protocoale privind curățenia și dezinfecția, care sunt implementate periodic, cu întreg personalul, conform planului anual. Asistenții și infiermerele care au efectuat ultima instruire a acestor proceduri, au luat la cunoștință printr-un proces verbal semnat în luna iulie a anului curent”, a arătat managerul.
Angajații protestatari au încălcat cu bună știință protocoalele
În condițiile în care spitalul poate dovedi cu acte că are dezinfectanții necesari, Adriana Nica a arătat că cei doi angajați care spun că spălau instrumentarul medical cu apă și săpun se fac vinovați de nerespectarea procedurilor de igienizare!
„Doi angajați ai Spitalului Universitar au afirmat că spălau instrumentarul cu apă și săpun lichid din lipsă de dezinfectanți și substanțe antiseptice. Această afirmație s-a dovedit a fi nefondată întrucât existau și există dezinfectanți, detergenți, materiale sanitare, conform contractelor de achiziție, a fișelor de magazie, a facturilor și a altor documente justificative ce au fost prezentate tuturor controalelor ce au existat în această perioadă la nivelul Spitalului Universitar. Mai mult decât atât, spălarea instrumentarului cu apă și săpun, conform celor afirmate în spațiul public de doi angajați ai spitalului, reprezintă o gravă încălcare a obligațiilor și responsabilităților din fișa personalului care are în responsabilitate spălarea și dezinfectarea instrumentarului”.
Se vor adresa instanței
În aceste condiții, managerul unității sanitare a anunțat că va lua măsuri.
„Așadar, angajații care au încălcat cu bună știință, voit, și în deplină cunoștință de cauză regulile minime pentru prevenirea infecțiilor nosocomiale, reguli de igienă și profilaxie, așa cum singuri au declarat în spațiul public în această perioadă, vor răspunde legal, și proporțional cu severitatea faptelor lor, pentru să Spitalul Universitar își rezervă dreptul de a se apără împotriva încălcărilor procedurilor și protocoalelor, care au fost aduse la cunoștința personalului angajat, prin Departamentul juridic, în instanță”.
Cât privește amenzile date de inspectorii Corpului de Control, Adriana Nica explică cui au fost date acestea.
Amenzile au fost individuale, nu date spitalului
Legat de cele două amenzi aplicate de Corpul de Control, Adriana Nica a explicat că au fost amendate două asistente-șefe care nu au alimentat rezervele de dezinfectanți în două cabinete, unde de altfel nu se fac operații. Cele două cabinete erau unul de medicina muncii și celălalt psihiatrie.
„Totodată țin să precizez că amenzile date au fost individuale și au afectat angajații, nu spitalul! Ele au fost aplicate angajailor care nu au respectat procedurile și protocoalele cu privire la care au fot instruiți în mod repetat și pe care le-au luat la cunoștință sub semnătură la finalizarea prelucării și instruirii periodice, ultima dintre ele având loc la finalul lunii iulie a anului curent”.
Managerul Adriana Nica le-a atras atenția celor care se folosesc de paginile de socializare pentru a propaga neadevăruri, că fac rău pacienților, și le-a cerut să înceteze. Ea a explicat că în 2016, pe când era șef al Secției de Terapie Intensivă, a făcut numeroase sesizări vechii conduceri a Spitalului, ba chiar și Ministerului Sănătății, legat de lipsa materialelor și a medicamentelor, dar că nimeni nu a făcut vreun pas ca să remedieze problemele. Aceiași oameni care au fost cândva la putere și care puteau atunci rezolva problemele spitalului n-au făcut-o - spune managerul - iar acum atacă actuala conducere prin „prieteniile” pe care le au în rândul jurnaliștilor.
Cum își folosesc unii „amicițiile din mass-media”
„Unii dintre colegii noștri sau responsabili în domeniu, cei care ne critică acum în mediul online și mass-media, au avut puterea atunci să decidă și să schimbe ceva și nu au făcut-o. În 2018, aceștia își folosesc notorietatea din mediul online și relațiile cu mass-media pentru a amplifica știri false și pentru a crea impresia că toate imaginile care circulă în spațiul public ar fi de actualitate. I-aș ruga să înceteze să mai lanseze neadevăruri în media și în online, să dezinformeze și să înducă panică în populație și în potențialii pacienți, luându-le acestora și ultima speranță că pot fi tratați corespunzător și în siguranță la Spitalul Universitar, denigrând în felul acesta pe toți colegii mei, doctori și asistenți medicali, personal auxiliar, dar și personal de suport”.
Între 1 ianuarie și 1 august 2018, Adriana Nica sune că SUUB a tratat aproape 30.000 de pacienți doar pe internare continuă, și că la Camera de gardă sunt zilnic circa 350 de pacienți.
„De la preluarea mandatului de management am luat măsuri, astfel încât spitalul și bolnavii să nu sufere din cauza lipsei materialelor sanitare, a medicamentelor, a dezinfectanților și a reactivilor. Am fost acuzați că sunt infecții nosocomiale în spital și că Spitalul Universitar este, ca să citez exact, „o bombă biologică". Din păcate, cei care folosesc aceste sintagme, cel mai probabil nu înțeleg semnificația lor și din motive strict literare hiperbolizează absurd niște situații, creând senzația că viața pacienților este într-un real pericol, inducând panică în rândurile lor și în familiile și aparținătorii lor. Rezultatul final al acestor exerciții penibile de de retorică este că pacientul are cel mai mult de suferit”, a mai arătat managerul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.