Noile cercetări au demonstrat modul în care producătorii de alimente ar putea modifica textura de suprafață a produselor alimentare pentru a schimba percepțiile oamenilor și pentru a promova o alimentație sănătoasă.
Studiul, condus de psihologul de consum Dr. Cathrine Jansson-Boyd de la Universitatea Anglia Ruskin (ARU), a investigat percepțiile oamenilor despre biscuiți identici cu șase texturi diferite.
Publicată în revista Food Quality and Preference, cercetarea a implicat 88 de persoane care au evaluat cei șase biscuiți de ovăz în ceea ce privește cât este de sănătos produsul, cât este de gustos, cât e de crocant, cât e de ușor de mestecat, cât de plăcut la gust și care este probabilitatea de cumpărare, numai pe aspectul lor vizual, fără s-i guste sau să-i atingă.
Studiile anterioare au arătat că ambalarea, etichetarea și chiar textura unei cani sau a unei farfurii pot modifica percepția oamenilor despre hrană. Acest nou studiu a analizat modul în care un produs alimentar în sine poate fi perceput diferit în funcție de aspectul său.
Sănătos, sau gustos
Biscuiții de ovăz au fost aleși deoarece pot reprezenta atât o gustare „sănătoasă”, cât și „nesănătoasă”. Cercetările au descoperit că textura de suprafață a biscuitului de ovăz le-a comunicat în mod clar oamenilor cât de sănătos a fost probabil și participanții au văzut biscuiții care aveau o textură explicită, pronunțată, ca fiind mai sănătoși.
Cu toate acestea, biscuiții care aveau o suprafață mai puțin texturată au fost percepuți a fi mai gustoși, mai crocanți și mai probabil să fie achiziționați.
Studiul a constatat că percepția gustului crește pe măsură ce sănătatea scade, iar probabilitatea de a cumpăra biscuitul crește atunci când percepția unui produs ca fiind sănătos este scăzută și scade atunci când percepția că este sănătos este mai mare.
Prin urmare, a avea o textură „cu aspect sănătos” este considerat un atribut negativ prin faptul că reduce percepția gustului, un criteriu cheie pentru achiziționarea de biscuiți. Aceasta are implicații pentru producătorii cu multe tipuri de alimente diferite.
Dr. Jansson-Boyd, psiholog de la Universitatea Anglia Ruskin (ARU), a declarat: „Rezultatele sunt cu adevărat interesante, deoarece oferă producătorilor de alimente un mijloc de a concepe alimente care pot ajuta consumatorii să facă alegeri mai sănătoase.
"Un produs dulce, cum ar fi un biscuit, beneficiază de un aspect ca fiind mai puțin sănătos, deoarece crește percepția gustului și crește probabilitatea de cumpărare. Pentru a ghida clienții să facă alegeri mai sănătoase atunci când cumpără alimente, producătorii de alimente pot, prin urmare, să arate aspectul nesănătos , texturi mai fine pentru a depăși această percepție că sănătos nu este gustos.
"Într-o perioadă în care Organizația Mondială a Sănătății a declarat că există o epidemie de obezitate, este esențial să ne gândim la modalități de a încuraja modele de mâncare îmbunătățite. Cercetările noastre oferă un bun punct de plecare în modul de promovare a produselor alimentare mai sănătoase."
Sursa, aici.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.