Rezidențiat 2024: LISTĂ locuri și posturi scoase la concurs. Cele mai multe sunt la Medicina de Familie și ATI

Giorgiana Croitoru |
Data actualizării: | Data publicării:
Rezidentiat 2024 - Foto: Freepik @seribustd
Rezidentiat 2024 - Foto: Freepik @seribustd

Ministerul Sănătății scoate la concurs aproape 5.000 de locuri pentru Rezidențiat 2024. Cele mai multe locuri sunt la Medicina de Familie și ATI.

Ministerul Sănătății a publicat cifrele oficiale de școlarizare și posturile disponibile pentru concursul de Rezidențiat 2024, oferind 5000 de locuri și 237 de posturi libere în diverse specializări medicale.

Concursul de Rezidențiat 2024 va avea lor pe 17 noiembrie, conform reglementărilor publicate în Monitorul Oficial pe 2 octombrie.

Ministerul Sănătății a stabilit clar criteriile de eligibilitate și conținutul dosarului de înscriere, pe care candidații trebuie să le respecte pentru a se putea înscrie la examen.

În total, sunt alocate 4.082 de locuri în unități din subrdinea autoritățior publice locale și universităților de medicină din România.

Printre specializările cu cele mai multe locuri disponibile se numără:

- Medicina de familie - 558 locuri

- Anestezie și Terapie Intensivă (ATI) - 215 locuri

- Pediatrie - 175 locuri

Aceste locuri oferă oportunități pentru tinerii absolvenți care doresc să își continue formarea profesională în domenii esențiale pentru sistemul medical românesc.

Pentru anul 2024, București primește cel mai mare număr de locuri, cu un total de 1.689 de poziții distribuite în diverse spitale și universități.

Majoritatea lourilor acoperă specializările medicină de familie, anestezie și terapie intensivă, și pediatrie, reflectând necesitatea acestor profesioniști în capitală.

Cluj-Napoca a primit 530 de locuri, cu accent pe medicina de familie, anestezie, cardiologie și chirurgie generală.

Pentru Timișoara, un alt centru medical important, au fost alocate 530 de locuri în specializări precum anestezie, medicină internă și radiologie.

Printre spitalele cu cele mai multe posturi libere pentru rezidențiat 2024 se numără Spitalul Județean de Urgență Buzău, Spitalul Clinic Județean de Urgență Brăila și Spitalul Clinic de Boli Infecțioase și Tropicale "Dr. Victor Babeș" din București.

Aceste unități medicale caută să acopere deficitul de personal și să asigure un personal calificat pentru pacienții din România.

LISTA POSTURI scoase la concurs - DOCUMENTUL AICI

LISTA LOCURI scoase la concurs - DOCUMENTUL AICI

Rezidențiat 2024 - Reguli pentru examenul de Rezidențiat

Art. 1. — „(1) Ministerul Sănătății organizează concurs de admitere în rezidențiat pe post și rezidențiat pe loc în domeniile medicină, medicină dentară și farmacie la data de 17 noiembrie 2024. Concursul se desfășoară în centrele universitare București, Cluj-Napoca, Craiova, Iași, Târgu Mureș și Timișoara”, potrivit documentului publicat în Monitorul Oficial.

Testul-grilă are 200 de întrebări, cu o durată de 4 ore. Alegerea unui loc sau post este condiționată de obținerea unui punctaj minim de promovare de 60% din punctajul maxim

Art. 4. — „(1) Concursul se desfășoară sub formă de test-grilă cu 200 de întrebări pentru fiecare domeniu, identice pentru toate centrele universitare în care se organizează concursul, pe o durată de 4 ore.

(2) Alegerea unui loc sau post este condiționată de obținerea unui punctaj minim de promovare de 60% din punctajul maxim realizat la nivel național pentru cele 200 de întrebări pentru fiecare domeniu.

(3) Ocuparea locurilor/posturilor în specialitate se face în ordinea punctajului de promovare obținut, în limita locurilor/posturilor publicate la concurs, alcătuindu-se o singură clasificare națională pentru fiecare domeniu.

(4) Medicii, medicii dentiști/medicii stomatologi și farmaciștii care devin rezidenți pe locuri încheie un contract individual de muncă pe perioadă determinată, egală cu durata rezidențiatului, cu unitatea sanitară la care au fost repartizate locurile pentru rezidențiat.

(5) Medicii, medicii dentiști/medicii stomatologi și farmaciștii care devin rezidenți pe post încheie contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată cu unitatea sanitară publică ce a publicat postul respectiv, cu respectarea prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 18/2009 privind organizarea și finanțarea rezidențiatului, aprobată prin Legea nr. 103/2012, cu modificările și completările ulterioare.”

O noutate în acest an este precizarea că și medicii specialiști, medicii stomatologi și farmaciștii specialiști plătesc taxă la a doua specializare, față de mențiunea de la articolul 9 unde în 2023 erau trecuți doar „candidaţii medici specialişti”.

Art. 9. — „Pentru candidații medici specialiști, medici stomatologi specialiști, respectiv farmaciști specialiști formarea în a doua specialitate se poate obține numai în regim cu taxă. Taxa anuală pentru pregătirea într-o nouă specialitate, obținută prin concurs de admitere în rezidențiat, este aceeași cu cea prevăzută pentru a doua specialitate fără concurs de rezidențiat.”

Înscrierea candidaților

Art. 10. — „(1) Înscrierile pentru concurs se fac prin direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București, respectiv prin ministerele cu rețea sanitară proprie, în perioada 9—22 octombrie 2024. Programul de depunere a dosarelor va fi următorul: pentru zilele de luni până joi orele 9.00—16.00, respectiv 9.00—14.00 pentru zilele de vineri.

Direcțiile de sănătate publică, respectiv ministerele cu rețea sanitară proprie își vor adapta numărul punctelor de depunere a dosarelor în funcție de fluxul de candidați. Dosarele de concurs pot fi depuse prin poștă sau servicii de curierat în perioada 9—22 octombrie 2024, inclusiv data poștei.”

Ce trebuie să conțină dosarul de înscriere

Art. 11. — (1) Dosarul de înscriere a candidatului va conține următoarele documente: a) cererea de înscriere la concurs, în care se vor menționa:

(i) numele candidatului, inițiala/inițialele tatălui, precum și toate prenumele candidatului înscrise în buletinul, cartea de identitate, pașaportul, permisul de ședere cu care se va legitima la intrarea în sală, aflat în termen de valabilitate;(ii) centrul universitar și domeniul pentru care concurează;(iii) acordul pentru folosirea numelui și pentru afișarea rezultatului pe internet;(iv) declarație de consimțământ pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, respectiv că datele vor fi tratate confidențial, în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 679/2016 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), cu modificările și completările ulterioare;

b) copia buletinului, cărții de identitate, pașaportului (paginile din care reies numele și prenumele candidatului, precum și data nașterii), respectiv a permisului de ședere pe teritoriul României, documente ce trebuie să fie în termen de valabilitate;

c) copia legalizată a diplomei de licență de medic, stomatolog (medic dentist) sau farmacist. Absolvenții promoției 2024 pot prezenta, până la eliberarea diplomei de licență, copia legalizată a adeverinței privind promovarea examenului de licență;

d) adeverința (original) eliberată de unitatea în care este încadrat, din care să reiasă specialitatea în care este confirmat și tipul contractului individual de muncă, numai pentru rezidenți și specialiști;

e) certificatul medical (original) privind starea de sănătate, eliberat de unitatea sanitară teritorială desemnată de direcția de sănătate publică județeană sau a municipiului București, în care se precizează că este apt/inapt din punct de vedere medical (fizic și neuropsihic) pentru exercitarea activității în domeniul pentru care candidează. Lista unităților sanitare desemnate în acest sens va fi afișată pe site-ul direcțiilor de sănătate publică începând cu data de 9 octombrie 2024;

f) copia actelor doveditoare (certificat de căsătorie etc.) privind schimbarea numelui față de numele înscris în diploma de licență, dacă este cazul;

g) chitanța de plată a taxei de concurs. Taxa de concurs este stabilită de Ministerul Sănătății și se achită în contul ministerului, care va fi indicat prin anunțul de concurs.

(2) Persoanelor care nu își exprimă acordul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal le vor fi respinse dosarele de concurs.

(3) Candidații care nu doresc să depună documente în copie legalizată se pot prezenta pentru depunerea dosarului la orice direcție de sănătate publică, având asupra lor și documentele în original, în vederea certificării.”

Desfășurarea concursului, alegerea unui post Rezidențiat 2024

Potrivit metodologiei, listele cu candidații admiși în concurs, pe centre universitare și domenii, se afișează pe site-ul rezidentiat.ms.ro la data de 1 noiembrie 2024. Dacă un candidat sesizează vreo eroare legată de numele lui, domeniu sau centru universitar, o poate raporta la DSP unde s-a înscris până cel târziu 6 noiembrie.

Art. 13 – „(7) La data de 14 noiembrie 2024, candidații pot afla sala și ora începerii probei de concurs vizitând paginile de internet ale universităților de medicină și farmacie sau site-ul rezidentiat.ms.ro.

(8) Cu cel puțin 24 de ore înainte de concurs, la fiecare sală se afișează lista candidaților repartizați în sala respectivă.”

Duminică, în ziua probei, începând cu ora 8.30, candidații pot intra în sala în care au fost repartizați. La intrarea în sala de concurs candidații se legitimează în fața șefului de sală cu buletinul, cartea de identitate, pașaportul sau permisul de ședere, documente ce trebuie să fie în termen de valabilitate. Cei fără un astfel de document valabil nu sunt primiți în sala de concurs.

Art. 15. — (1) Candidații sunt așezați în sală în ordine alfabetică, conform listelor finale afișate, cu excepția perechilor soț—soție, frați—surori, care au obligația, sub sancțiunea anulării lucrării și eliminării din concurs, să semnaleze șefului de sală aceste situații, pentru a putea fi așezați separat. Candidații aflați în sală pot declara, sub semnătură, situațiile menționate mai sus. Fiecare candidat se așază la locul indicat prin legitimația de bancă. Candidații ocupă numai locurile indicate de organizatori și nu au voie să le schimbe între ei. În cazul în care locul desemnat inițial nu este corespunzător, candidatul poate fi mutat pe un loc disponibil, dar numai la indicația șefului de sală.

(2) Candidații sunt așezați în sală în așa fel încât să rămână cel puțin un loc liber între 2 candidați, respectând distanța de minimum 1 metru.

(3) În prezența candidaților, șeful de sală citește instrucțiunile privind modul de desfășurare a concursului.

Art. 16. — (1) Începând cu ora 9.00, candidaților li se împart grilele pentru răspuns și câte o cariocă de culoare neagră pentru completarea grilei (atât pentru completarea răspunsurilor considerate corecte, cât și pentru completarea datelor de identitate). Cele 4 tipuri de grile pentru răspuns se împart după algoritmul următor:

a) rândul 1 primește grile tip A și B, conform următoarei scheme: A — B — A — B — A — B — etc.;

b) rândul 2 primește grile tip C și D, conform următoarei scheme: C — D — C — D — C — D — etc.;

c) rândul 3 primește grile tip A și B, conform următoarei scheme: B — A — B — A — B — A — etc.;

d) rândul 4 primește grile tip C și D, conform următoarei scheme: D — C — D — C — D — C — etc.;

e) începând cu rândul 5 se repetă schema de mai sus (rândul 5 = rândul 1, rândul 6 = rândul 2 etc.) până ce toți candidații vor primi o grilă de răspuns.

(2) Se procedează la verificarea de către fiecare candidat a grilei, pentru a se identifica eventualele greșeli de tipărire, caz în care grila respectivă este înlocuită. Fiecare candidat completează apoi datele personale în spațiul special de pe grilă, cu litere majuscule.”

Art. 16 – „(7) Candidații care nu sunt prezenți în sală în momentul deschiderii sacilor cu caietele cu întrebări (ora 10.00) nu mai au acces în sala de concurs.

(8) În timpul concursului candidații nu au voie să consulte niciun fel de materiale scrise, să discute cu ceilalți candidați, să copieze sau să aibă asupra lor aparatură electronică de comunicare. Materialele documentare sunt depozitate într-un loc din sală unde candidații nu au acces până la terminarea concursului. Tot aici se vor depozita și telefoanele mobile, ceasuri sau alte dispozitive electronice de comunicare, ce vor fi închise pe toată durata probei de concurs. Candidații își vor strânge părul astfel încât urechile să fie vizibile, iar cei ce poartă proteze auditive sunt rugați să le scoată pe perioada celor 4 ore de concurs, pentru a se evita suspiciunea de transmitere a informațiilor prin radiorecepție. Candidatele care din motive obiective (medicale, culturale etc.) poartă capul acoperit vor fi însoțite de o supraveghetoare la grupul sanitar pentru a se confirma lipsa aparaturii de comunicare. În cazul unor suspiciuni justificate, din dispoziția șefului de sală se poate solicita controlul candidaților respectivi.

Orice abatere (comunicare între candidați, copiere, păstrarea asupra candidatului în timpul concursului a oricărei aparaturi de transmisie, înșelăciune asupra identității) este considerată fraudă și se sancționează cu eliminarea din concurs.

Candidaților le este permis să păstreze pe perioada celor 4 ore de concurs o sticluță cu cafea/apă/răcoritoare și ciocolată/sandviciuri/biscuiți numai cu ambalaj transparent, în cantități rezonabile și numai pentru utilizare personală. Candidații care tulbură liniștea în sala de concurs sau îi perturbă pe alți candidați sunt avertizați de șeful de sală să își revizuiască atitudinea. În cazul în care nici după cel de-al doilea avertisment nu se liniștesc, sunt rugați de șeful de sală să predea lucrarea și sunt însoțiți de un supraveghetor în afara sălii de concurs. În acest caz se întocmește un proces-verbal semnat de șeful de sală și supraveghetorii din sala respectivă, iar cel în cauză predă grila de răspuns și caietul cu întrebări și părăsește sala de concurs.

(9) Din motive de securitate cibernetică, în ziua concursului, în intervalul orar 10.00—14.00, site-urile oficiale ale universităților de medicină și farmacie își suspendă activitatea.

(10) La expirarea timpului de concurs toți candidații au obligația să înceteze completarea grilei de răspuns. Cei care nu se supun acestei obligații vor fi avertizați de șeful de sală; dacă și după avertizare candidatul va continua completarea grilei de răspuns, acesta poate fi sancționat prin eliminarea din concurs. Eliminarea va fi consemnată în procesul-verbal al sălii respective.”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel