Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, a susținut o conferință de presă unde a explicat ce nereguli erau la spital.
„În cadrul ultimului control au fost constatate anumite nereguli, care au fost trecute în raportul ISU Constanța. Nereguli care se referă la instalațiile electrice și improvizații, la siguranțe dezechilibrate, adică cu sarcina și modul în care sunt reglate și s-a constatat nefuncționalitatea instalației de semnalizare a incendiilor.
Existau, în spital, după discuțiile cu colegele noastre de la spitalul respectiv, senzori pentru oxigen, care existau în saloane, dar instalația de detectare a incendiilor nu exista. Sunt explicații care ni s-au dat, dar noi nu putem să tragem la răspundere. Există un procuror care investighează cazul și există o analiză a tot ce s-a întâmplat”, a spus Raed Arafat.
Col. Cristian Radu, prim adjunct al IGSU, a spus că spitalul avea edificări noi realizate din 2007, iar în 2017, în urma unui control, spitalul a fost notificat să înceapă demersurile de autorizare/avizare, însă nu există niciun document înregistrat în acest sens.
„Din documentele pe care le-au consultat până la acest moment rezultă că la momentul edificării clădirii spitalului nu se supunea procesului de autorizare sau avizare. De la acel moment, au fost edificate diferite lucrări, care până în 2004 nu s-au supus procesului de avizare, autorizare. Nu atrăgeau această obligație. În perioada 2004-2007 s-au edificat o serie de lucrări, printre care și partea din această instalație de detecție și semnalizare la incendii, dar și alte lucrări care atrăgeau această obligație. Astfel, noi am identificat că în anul 2007 există un proces verbal de recepție la terminarea lucrărilor care, repet, din punct de vedere al specificului acelor lucrări puse în operă, atrăgeau această obligație.
Modalitatea prin care s-a comunicat oficial a fost în anul 2017, pe timpul unui control al colegilor mei de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență Constanța, care au comunicat conducerii spitalului această obligație, în scris, un comunicat oficial, nefiind depuse, de la acel moment, documentația și proiectul. Deci la acest moment concluzionăm că nu există o solicitare și o depunere de acte sau documente prin care să se obțină autorizația de securitate la incendii, deși această obligație s-a născut încă în 2007, când au fost recepționate lucrări care se supun acestor prevederi legale”, a spus el.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.