Odată cu relaxarea restricțiilor, preconizată după data de 15 mai, se vor întoarce la serviciu foarte mulți angajați din birouri și lucrători industriali, după două luni de pauză. Mulți sunt îngrijorați pentru sănătatea lor, pe bună dreptate, arată dr Dragoș Damian, președintele PRIMER (Patronatul Producătorilor Industriali de Medicamente din România).
5.000 de angajați din fabricile de medicamente din România nu au avut pauză nici măcar o zi și nu au avut niciun fel de problemă de infectare. Asta pentru că în industria farmaceutică există o cultură responsabilă adânc înrădăcinată de Environment, Health, Safety (EHS – Mediu, Sănătate, Siguranță).
„Tocmai de aceea am crezut că este o idee bună să împărtășim cinci bune practici pe care fabricile de medicamente din România le-au pus în aplicare cu sfințenie în ultimele două luni în propriile comunități și care au ajutat la trecerea peste această perioadă, fără efecte secundare. Informațiile de mai jos, venite din propria experiență, nu acoperă toate măsurile care se pot lua, dar sunt un prim pas în planificarea reluării activității pentru managerii organizațiilor medii și mari, mai ales cele care lucrează în clădiri de birouri, spații industriale și situri de producție. Dacă cineva crede că implementarea măsurilor de mai jos este scumpă, atunci să se gândească la costul izbucnirii unei epidemii de Coronavirus și COVID1-19 în propria-i organizație", explică Dr Dragoș Damian, președintele PRIMER
Cinci sfaturi pentru cei care se întorc la serviciu de la cei care au muncit tot timpul
1. Numiți un „epidemiolog de serviciu", cineva din Resurse Umane, chiar Directorul RU.
Să fie un coleg care să stăpânească minime cunoștințe medicale și despre COVID-19, responsabil pentru starea de sănătate a fiecărui coleg, implementarea și controlul tuturor măsurilor de prevenție împotriva Coronavirusului și de relația cu medicul ogranizației.
2. Gadget-ul de măsurare a temperaturii este noul prieten al organizației.
Un termometru-pistol este suficient, un scanner termic este ideal la organizații mari; cereți administratorilor clădirilor să instaleze unul.
„Epidemiologul de serviciu" va fi instruit cum să interpreteze rezultatele și asupra măsurilor pe care trebuie să le ia.
3. Creați o cultură de a) distanțare individuală, b) etichetă respiratorie și c) igienă a mâinilor
a) Distanțarea individuală de 1,5-2 metri este mai eficientă decât masca și mănușile, pe care marea majoritate a angajaților oricum nu le folosesc corect. Regândiți pauza de fumat și pauza de masă.
Evident, trebuie să distribuiți măști și mănuși pe cheltuiala voastră tuturor angajaților.
b) „Epidemiologul de serviciu" trebuie să instruiască angajații să tușească și să strănute în pliul cotului. Când 100% dintre angajați o vor face, atunci aveți avea eticheta respiratorie dorită.
c) Creați un reflex prin introducerea unei pauze fazate de spălare / dezinfecție a mâinilor. După un timp colegii o vor face singuri. Nu uitați să cereți administratorilor clădirilor să instaleze dispensoare de săpun / dezinfectant și covorașe cu dezinfectant.
Promovați a) b) și c) prin semnalizare în toate locurile cu putință.
4. Uniforma / echipament de serviciu, ideal de unică folosință. Dezinfecția totală a spațiilor o dată pe săptămână - două dintre cheile de boltă ale protecției individuale.
Uniforma / echipamentul de serviciu nu este o glumă, chiar și în clădirile de birouri, evita transportul virusului de acasă la serviciu, și invers.
Cereți administratorilor clădirilor de birouri să facă dezinfecția totală o dată pe săptămână.
5. Refuzați ofertele pentru testare în colectivitate și stoc preventiv de medicamente.
Prima – e nerecomandată, a două de-a dreptul interzisă.
Cereți sfatul unui specialist în funcție de situația din organizația voastră înainte să cedați diverselor oferte.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.