PIAS nu funcționează de trei zile, explicațiile autorităților

Dana Lascu |
Data publicării:
SIUI - sistemul informatic al CNAS - e un coșmar pentru medici și pacienți deopotrivă
SIUI - sistemul informatic al CNAS - e un coșmar pentru medici și pacienți deopotrivă

De trei zile medicii se plâng că Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate nu funcționează. Nu pot fi validate servicii medicale, nu poate fi validată calitatea de asigurat a pacienților, iar în astfel de condiții și medicii și pacienții au de suferit. După trei zile de tăcere, în care s-au adunat peste 170.000 de erori la diverse tipuri de validări, CNAS vine cu explicații.

De luni, Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS), gestionată de Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS), nu funcționează. Este platforma prin care medicii pot verifica dacă un pacient este asigurat sau nu. De asemenea, prin această platformă sunt transmise şi validate serviciile acordate pacienților.

Ce spun medicii de familie

Componente ale Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate returnează extrem de multe erori pentru a treia zi consecutiv. Sistemul a funcționat cu dificultate și săptămâna trecută, însă în aceste zile sunt perioade întregi în care este aparent blocant, rețetele funcționează doar în mod offline, iar serviciile nu se validează", au arătat reprezentanții Federației Naționale a Patronatelor Medicilor de Familie.

Retoric, medicii întreabă și cine va răspunde pentru „funcţionarea dezastruoasă a platformei şi pentru nemulţumirea pacienţilor şi personalului medical"?

Potrivit platformei independente de monitorizare siui-monitor.ro, în doar trei zile, SIUI a dat peste 20.000 de erori la autentificare în sistem și peste 27.000 de erori la verificarea calității de asigurat a pacienților. Peste 2.500 de erori au fost și la validarea on-line a rețetelor, iar la serviciile pentru care se încearcă validare online în 72 de ore / 3 zile erorile depășesc uluitoarea sumă de 125.000! Totalul sare lejer de 170.000 de erori, în 3 zile: luni, marți și miercuri!

CNAS spune că merge... dar mai greu!

După trei zile de „tăcere", CNAS vine cu explicații!

„Ca urmare a afirmațiilor apărute în spațiul public referitoare la Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS), CNAS precizează că aceasta funcționează în parametri normali. În cursul zilei de luni, 8 octombrie a.c., s-au înregistrat fluctuații ale PIAS, care au fost analizate și soluționate în cursul zilei de marți, 9 octombrie. Pe durata efectuării lucrărilor tehnice, au existat intervale în care platforma informatică a avut timpi lungi de răspuns la solicitările utilizatorilor, fapt perceput de aceștia drept nefuncționalitate. Menționăm că serviciile medicale efectuate în perioada respectivă pot fi raportate și validate în interval de trei zile lucrătoare după data efectuării serviciilor respective, nefiind necesară stabilirea de măsuri derogatorii", se arată într-un comunicat al CNAS.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel