În cadrul unei conferințe de presă, prof. univ. dr. Anca Dobrean, președinte APCCR, a dezvăluit cum va decurge o convorbire dintre apelant și psiholog.
"Problemele cu care se vor adresa apelanții sunt extrem de diverse. Nu am putea să facem o schemă sau un prototip, însă avem un protocol standard de abordare în care, în principal, vom ruga apelantul să descrie problema cu care se confruntă, iar apoi, în funcție de problema descrisă, vom încerca fie să oferim soluții practice, fie să oferim resurse. Avem o listă cu soluții atât de suport social sau alte resurse pe care le oferă organizațiile sau instituții la care persoanele care apelează în stres le pot accesa și, cel mai important, vom aborda apelanții pe modelul intervențiilor cognitiv-comportamentale, în care vom încerca să-i facem să conștientizeze relația între modul în care ei evaluează situația și să încercăm să sugerăm resurse sau, dacă este posibil, în funcție de tipul de probleme în convorbire, cum să își schimbe evaluările sau percepția pe care o au în ceea ce privește problemele și sigur să sugerăm schimbări de comportament sau schimbarea stilului de viață. Adică intervenții extrem de simpliste care sunt fezabile în acest interval de timp foarte scurt.", a precizat Anca Dobrean, președinte APCCR.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.