Micul dejun, note. Cercetătorii de la Universitatea din Leeds, Marea Britanie, au demonstrat, pentru prima dată, o legătură între consumul micului dejun și notele elevilor de gimnaziu la GSCE - un set de examene date în Anglia, Wales, nordul Irlandei și alte teritorii britanice. GSCE sunt susținute de elevii de 15-16 ani, iar setul de examene poate cuprinde între 5 și 12 subiecte.
Adunând împreună toate rezultatele examenelor unui elev, autorii studiului au descoperit că acei copii care au spus că au mâncat rar micul dejun au obținut note mai mici decât cei care rareori au ratat masa de dimineață. Cercetarea este publicată astăzi în revista Frontiers in Public Health.
Cercetătorul principal dr. Katie Adolphus, de la Școala de Psihologie a Universității din Leeds, a declarat, potrivit sciencedaily:
„Studiul nostru sugerează că elevii din gimnaziu sunt în dezavantaj dacă nu primesc o masă de dimineață pentru a-și alimenta creierul, într-o zi de școală. Marea Britanie are o problemă din ce în ce mai mare de sărăcie alimentară, cu o jumătate de milion de copii care ajung la școală în fiecare zi prea flămânzi pentru a învăța. Anterior am arătat că mâncarea micului dejun are un impact pozitiv. Această cercetare sugerează că alimentația precară este asociată cu rezultate mai proaste la școală".
Cercetătorii mai spun că descoperirile lor susțin apelurile de a extinde actualul program limitat de acordare a micului dejun școlar gratuit pentru a include fiecare școală de stat din Anglia.
Studiul, AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.