Pacienți care sar peste rând și intră fără programare la cabinet, alții care le pretind medicilor să dea trimiteri unde vor ei sau pacienți care au pretenția ca un doctor să le stea, neapărat umil, la dispoziție, 24 de ore din 24, toți aceștia de fapt denotă o lipsă de respect și o necunoaștere a propriilor obligații. Pentru că – da – ca pacienți avem și obligații, nu doar drepturi, ne atrage atenția dr Mihaela Pop, medic de familie cu o foarte are experiență. Iată ce le transmite public doctorița acestor pacienți, într-n mesaj postat pe pagina sa de Facebook:
„Nu îmi sunteți superiori, nici stăpâni"
„La vârsta pe care o am, după 36 de ani de activitate de medic de medicină generală / medicină de familie, activitate întreruptă doar de concediul postnatal (4 luni) și de scurte perioade de vacanță (15 zile/an înainte de privatizarea noastră, că nu aveam vechime pentru mai mult și cel mult 5 zile lucrătoare / an după „marea privatizare"), aș avea câteva gânduri să vă transmit, stimați pacienți:
1. Nu îmi sunteți superiori, nici stăpâni.
2. Nu sunt la dispoziția voastră decât în timpul programului de activitate de la cabinet.
3. Mi-am tot modificat programul pentru ca toți să puteți avea acces la servicii medicale, fie că sunteți pensionari, elevi sau salariați.
„Menirea mea e să aleg ce e mai bun pentru voi"
4. Menirea mea este să vă consult, să vă ascult problemele de sănătate pe care le aveți de relatat și să aleg pentru voi ceea ce este mai bun: eliberarea unei rețete sau a unui bilet de trimitere pentru investigații de laborator sau consult de specialitate, sau, în caz de urgență, să vă acord primul ajutor până la sosirea ambulanței.
5. Faptul că voi veniți și cereți, ca la piață, un bilet de trimitere la nu știu ce mare doctor de la oraș, cunoștință de-a soacrei vărului de gradul doi și faptul că eu vi-l eliberez, nu înseamnă că sunt convinsă că aveți nevoie de așa ceva; nu înseamnă nici că sunt proastă și nu știu de ce boală suferiți sau ce medicație vă trebuie. Înseamnă că, prin atitudinea voastră ați reușit să mă faceți să nu-mi mai pese...
6. Faptul că voi nu folosiți acel bilet și veniți după o lună să faceți presiuni asupra mea să vă eliberez altul denotă respectul pe care îl acordați voi, vouă înșivă, nicidecum mie.
„Dacă nu stau sluș vă mutați la alt medic"
7. Faptul că lucrez cu programări denotă respectul pe care vi-l acord eu, vouă.
8. Faptul că încercați să profitați de poziția voastră socială / funcția pe care o aveți și să săriți peste rând, intrând în cabinet înaintea celor bătrâni și bolnavi care așteaptă liniștiți denotă... nu mai zic ce!
9. Faptul că dacă nu „fac frumos" și nu stau sluș în fața voastră vă mutați imediat la un alt medic de familie nu înseamnă decât că nu ați înțeles nimic din ceea ce înseamnă medicina de familie.
„V-a plăcut să mergeți pe lângă lege..."
10. Faptul că, la acest moment sunteți bătaia de joc a decidenților în domeniul sănătății este integral vina voastră: nu ați știut să vă cunoașteți drepturile, nici obligațiile, nu ați știut să luptați pentru drepturile voastre, v-a plăcut tot timpul să mergeți pe lângă lege și i-ați apreciat întotdeauna pe cei care v-au înlesnit să mergeți pe lângă lege.
Nu uitați: fiecare are sănătatea pe care o merită! Când veți înțelege asta s-ar putea să fie târziu...", punctează medicul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.