Greșeala uriașă pe care o faci când cumperi cadouri de Crăciun. Radu Leca: Totul din prostie. O să avem surpriză

Monika Baciu |
Data actualizării: | Data publicării:
EXCLUSIV
Foto: Freepick @gpointstudio
Foto: Freepick @gpointstudio

Alegerea atentă a unui cadou poate transmite mesaje puternice legate de relația dintre persoane.

Sărbătorile de Crăciun au devenit simboluri ale generozității. Cadourile de Crăciun sunt adesea folosite pentru a exprima sentimente de afecțiune, iubire și recunoștință. 

Cadourile pot să reflecte atât personalitatea celui care oferă, cât și gusturile și dorințele celui care primește. Alegerea unui cadou care se potrivește cu personalitatea sau pasiunile unei persoane arată atenție și considerație. Există și o presiune socială în legătură cu cadourile de Crăciun, unde unii oameni se simt obligați să ofere cadouri pentru a se conforma așteptărilor sociale. Această presiune poate genera stres și anxietate în timpul sezonului sărbătorilor.

Crăciunul, sărbătoare comercială

Psihologul Radu Leca a explicat în exclusivitate pentru DC MEDICAL de ce părinții fac o greșeală uriașă atunci când le oferă copiilor cadouri scumpe. 

”Dacă stăm să căutăm pe Google despre Moș Crăciun sau Moș Nicolae o să avem surpriza plăcută să vedem că sunt niște personaje fictive. Așa și scrie sub celebrele lor fotografii. Atunci, noi ca părinți îi lăsăm pe copii să creadă într-o sărbătoare fără credință. O sărbătoare care nu are nicio legătură cu principiile ortodoxe. Practic, noi am îmbrățișat tot ceea ce însemnat imaginea celebrului brand care ne-a creat vizualul de la Moș Crăciun și a devenit arma perfectă de ucidere a vinovăției părinților strânsă un an de zile. 

Cu el pe perete, pe căni, pe haine, pe șosete, pe celebrele pijamale, cu acel Moș Crăciun cu obrajii rumeni, cu barba albă, îmbrăcat în haină roșie, cu celebrii nasturi de aur defilăm. Doar că sub brad în loc să fie cadouri de care au nevoie, sub brad găsim cantități mari din vinovăția părinților. Vinovăția se îmbracă în telefoane scumpe, tablete scumpe sau adidași exorbitanți. Totul din prostie!”, a explicat psihologul Radu Leca, în exclusivitate pentru DC MEDICAL. 

Cercetările asupra psihologiei fericirii și a Crăciunului sugerează că concentrarea asupra cheltuielilor și consumului este asociată cu mai puțină fericire, în timp ce experiențele în familie și cele religioase sunt asociate cu mai multă fericire.

Totul este despre a dărui. După cum știți, Crăciunul nu este despre a primi, ci despre a dărui. Această cercetare ingenioasă a descoperit că cheltuirea de bani pentru ceilalți promovează propria noastră fericire mai bine decât cheltuirea banilor pe noi înșine.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.


Articole Recomandate

Gabriel Cotabiță a murit

23 noi 2024, 13:08
Crossuri externe
Descarcă aplicația DCMedical
Get it on App Store Get it on Google Play
Ultimele știri publicate
Cele mai citite știri
Patologii

Politica de confidențialitate | Politica Cookies | | Copyright 2024 S.C. PRESS MEDIA ELECTRONIC S.R.L. - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel