Satisfacție, muncă, șef. Cercetători de la Școala de Business a Universității Exeter, Marea Britanie, au ajuns la concluzia că angajații au mai multă satisfacție la muncă și relații profesionale mai bune dacă își iartă șeful când greșește sau are anumite abateri.
Satisfacție, muncă, șef: studiu internațional
Studiul britanicilor s-a făcut pe angajați din patru țări, dintre care SUA, și s-a concentrat pe relația dintre manageri și personalul lor analizând ce s-ar fi întâmplat dacă angajații și-ar fi iertat șefii pentru abaterile lor. La studiu au participat și Ana B. Radulovic de la Universitatea Singidunum, Belgrad, Geoff Thomas de la Universitatea Surrey, Marea Britanie, și Olga Epitropaki de la Universitatea Durham, Marea Britanie.
Unul dintre autorii cercetării, medicul Alison Legood de la Universitarea Exeter crede că "prin natura sa, actul de iertare înseamnă să investești ceva în acea relație și este un act pozitiv, mai degrabă decât negativ", potrivit medicalxpress. Cercetătorii au descoperit că "acest tip de investiții de către un membru al personalului în relația cu șeful lor conduc de obicei la interacțiuni mai pozitive între ei, ceea ce face de fapt membrul personalului mai fericit", dar și că "personalul care are relațiile de calitate mai bună cu șeful lor în primul rând sunt mai susceptibile de a ierta".
Ei au mai aflat că gestul de a ierta variază și de cât de serios este șeful, dar și de frecvența abaterilor acestuia.
Satisfacție, muncă, șef: iertarea
La aceste concluzii au ajuns și cercetătorii după ce au analizat trei studii pe care le-au derulat în patru țări. Primul – un sondaj a 254 de angajați din opt organizații din patru țări. Al doilea - un proiect de scenariu experimental în care participanții au reacționat la un șef ipotetic. Iar al treilea studiu s-a făcut printre 262 de lucrători din Statele Unite, care au luat parte la o serie de sondaje.
Studiul a concluzionat că atunci când vine vorba de construit relații, iertarea constituie un plus și a arătat un efect pozitiv asupra satisfacției în muncă pentru angajați.
"Oamenii nu sunt perfecți și, astfel, în mod inevitabil, lucrurile merg prost din când în când. (...) Ar fi bine ca organizațiile să adopte metode și instrumente de iertare în formarea/trainingul lor. Este, de asemenea, în interesul lor să creeze o cultură la locul de muncă care încurajează iertarea la toate nivelurile ca mijloc de reparare și menținere a relațiilor", mai precizează Alison Legood.
Cercetarea este publicată în Journal of Occupational and Organizational Psychology. O puteți consulta AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.