La fel ca majoritatea substanțelor chimice, în cantități mari, acestea sunt otrăvitoare. S. Însă sub un anumit nivel, chiar și agenții care sunt cunoscuți ca fiind cancerigeni, sunt inofensivi. Dar, odată ce ați depășit pragul, riscul de boală crește.
Agențiile guvernamentale americane tind să reglementeze acest prag la locurile de muncă. Cu toate acestea, spațiile private, cum ar fi interiorul mașinilor și al caselor, sunt mai puțin studiate și mai puțin reglementate.
Benzenul și formaldehida - ambele utilizate în fabricarea automobilelor - sunt cunoscute ca fiind substanțe ce provoacă cancer, dacă se depășesc anumite niveluri de expunere.
Noile cercetări ale UC Riverside arată că navetistul mediu din California depășește pragul de expunere, respirând niveluri ridicate ale ambelor substanțe chimice, ceea ce îi pune în pericol.
Atât benzenul, cât și formaldehida sunt cancerigeni, iar benzenul prezintă un risc suplimentar de toxicitate asupra funcției de reproducere și dezvoltare.
„Aceste substanțe chimice sunt foarte volatile, trecând cu ușurință de la materiale plastice și textile la aerul pe care îl respirați”, a spus David Volz, profesor UCR de toxicologie a mediului.
Studiul, publicat în revista Environment International, a calculat doza zilnică de benzen și formaldehidă inhalată de șoferi care fac navete cu mașina cel puțin 20 de minute pe zi. Acesta a constatat că până la 90% din populația din zonele Los Angeles, San Diego, Orange, Santa Clara și Alameda au cel puțin 10% șanse de a depăși riscul de cancer din inhalarea substanțelor chimice, pe baza faptului că au 30 de minute de navetă medii .
"Desigur, există o gamă de expuneri care depinde de cât timp sunteți în mașină și de cât de mulți compuși emit mașina dvs.", a spus Aalekhya Reddam, student absolvent și autor principal al studiul.
Anterior, Volz și Reddam au studiat expunerea navetiștilor la un ignifug numit TDCIPP sau tris clorurat și au constatat că timpii mai lungi de navetă au crescut și expunerea la substanțele cancerigene.
Aceștia au început acest studiu dorind să înțeleagă riscul acestui compus față de alte substanțe chimice introduse în timpul fabricării mașinilor.
Reddam îi sfătuiește pe navetiști să păstreze ferestrele deschise în timpul plimbărilor, dacă este posibil. „Cel puțin cu un anumit flux de aer, ați dilua concentrația acestor substanțe chimice în mașină”, a spus ea.
Benzenul este utilizat pentru a produce fibre sintetice, iar formaldehida este un liant în plastic. "Ar trebui să existe alternative la aceste substanțe chimice pentru a atinge aceleași obiective în timpul fabricării vehiculelor. Dacă există, acestea ar trebui utilizate", a spus Volz.
Studiul poate fi găsit aici
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.