Cumpărăturile online pot fi o modalitate convenabilă și eficientă de a achiziționa produse și servicii, dar este important să fii conștient de anumite aspecte pentru a face achiziții în condiții de siguranță și pentru a evita problemele.
Psihologia cumpărăturilor online este un domeniu de studiu care explorează comportamentele, motivațiile și reacțiile emoționale ale consumatorilor în contextul cumpărăturilor pe internet. Există câteva aspecte psihologice importante care influențează deciziile de cumpărare online, potrivit psihologului Radu Leca, care a explicat în exclusivitate la Pastila de Frumusețe de la DC MEDICAL și Spectacola, care sunt sentimentele și pericolele din spatele cumpărăturilor online.
"Există un pericol mare în interiorul spațiului online, și anume fotografia realizată de un profesionist sau de AI (inteligență artificială -n.r.) care prezintă produsul într-o lumină seductivă ce nu are legătură cu realitatea. Pericolele care stau în interiorul cumpărăturilor online au legătură cu:
- clonarea de card
- furtul de date
- tot ceea ce înseamnă reclamă mincinoasă prin site-uri obscure.
Cumpărături online - FOTO: [email protected]
Oamenii slabi cognitiv văd o cremă pentru pantofiori care scoate petele, până la celebrele costume de remodelare corporală prin extragerea transpirației ca și cum ar fi niște mașinuțe nanotehnice care te ajută să slăbești când dormi, până la celebrele centuri de fitness care îți crează vibrații în zona abdomenului și tu a doua zi dimineață ești un pachet de mușchi, până la elemente ce țin de bijuterii de marcă ce au lipsă un anumit tip de unghi care le fac sau nu să fie reale.
E stupid! În interiorul cumpărăturilor online, din păcate, clickurile, respectiv simplitețea prin care poți accesa orice produs, te duc într-o zonă de accesare a propriilor furii. Când ești furios și determini în interiorul minții tale apariția cumpărăturii compulsive, te vei purta în magazinele online așa cum te porți în magazinele de hrană când te duci nemâncat. Cumperi tot!
În magazinele mari realizate de retaileri există trei elemente care pe mine mă fascinează prin modul manipulativ de a intra în contactul cumpărăturilor, respectiv de a intra în contact cu posibilii cumpărători și cu produsul lor.
În online ești frustrat și sedus de culoare, conținut, sunet și de bani", a explicat Radu Leca, psiholog, în exclusivitate la Pastila de Frumusețe de la DC MEDICAL și Spectacola.
Vezi mai multe în VIDEO:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.