Organizaţia pentru Cercetare Ştiinţifică în colaborare cu o franciză a unui lanţ american de restaurante de tip fast-food au produs împreună și vor comercializa un burger preparat din plante, în cadrul unui joint venture numit v2food.
Scopul este să creeze un burger care să imite gustul şi textura cărnii de vită, oferind în plus beneficiile fibrelor alimentare şi a nutrienţilor din plante, fiind de asemenea mai prietenos cu mediul.
Potrivit unui studiu al George Institute for Global Health, vânzările burgerilor fără carne în Australia au crescut cu 289% între anii 2010 şi 2019.
CSIRO estimează că industria proteinelor pe bază de plante din Australia va depăşi valoarea de 6 miliarde de dolari australieni (4 miliarde de dolari americani) până în anul 2030.
Proprietarul lanțului de restaurante, Jack Cowin, a declarat că această industrie nu ar trebui văzută ca o ameninţare la adresa industriei cărnii de vită. „Vindem 30.000 de tone de carne şi sperăm să putem continua să comercializăm aceeaşi cantitate de carne de vită ca întotdeauna”, a declarat el recent, potrivit Australian Broadcasting Corporation (ABC), citat de agerpres.ro.
„Vom atrage un public diferit, care nu cumpără în prezent produse din motive de sustenabilitate”, a adăugat el.
Nick Hazell, director executiv al v2food, a declarat că acest joint venture a apărut din necesitate, datorită creşterii consumului de carne la nivel mondial. „Populaţia este în creştere şi se îndreaptă către 10 miliarde, iar consumul de carne este de asemenea în creştere pe cap de locuitor. La un calcul matematic, este practic imposibil să hrănim planeta”, a spus el.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.