Pentru majoritatea copiilor, sunetul vocii mamei declanșează modele de activitate a creierului distincte față de cele declanșate de o voce necunoscută. Dar răspunsul creierului, unic la vocea mamei, este mult diminuat la copiii cu autism, potrivit unui nou studiu de la Universitatea Stanford School of Medicine.
Răspunsul diminuat a fost observat la scanarea creierului fMRI (Functional magnetic resonance imaging)în regiunile de prelucrare a feței și în centrele de învățare și memorie, precum și în rețelele creierului care proceseaza recompensele și prioritizeaza diferiților stimuli, ca fiind importanți.
Rezulttele studiului au fost publicate în eLife. „Copiii cu autism adesea se distanțează de vocile din jurul lor și nu știm de ce”, a spus autorul principal al studiului, Dan Abrams, dr., Profesor asistent clinic de psihiatrie și științe comportamentale la Stanford. „Este încă o întrebare deschisă despre modul în care acest lucru contribuie la dificultățile generale de comunicare socială.”
Rezultatele indică faptul că creierul copiilor cu autism nu este setat pentru a se conecta ușor cu vocea mamei, a spus Abrams. Studiul a constatat, de asemenea, că gradul de afectare a comunicării sociale la fiecre copil cu autism este corelat cu gradul de anomalie în răspunsurile creierului la vocea mamei lor.
Acest studiu ne oferă un indiciu în ce privește circuitele și stimulii vocali, pe care trebuie să-i facem mai interesanți pentru un copil cu autism, au spus autorii seniori al studiului, Vinod Menon, dr., Rachael L. și Walter F. Nichols, MD, Profesor și profesor de psihiatrie și științe comportamentale. „Acum avem un model pentru direcționarea unor circuite neuronale specifice cu terapii cognitive.”
Vocea mamei, un indiciu social important
Glasul mamei este un indiciu social important pentru majoritatea copiilor. De exemplu, copiii mici recunosc și sunt liniștiți de vocea mamei lor, în timp ce tinerii adolescenți se simt mai confortabil când mama îi liniștește verba, decât prin mesaje text, a arătat cercetări anterioare. Răspunsul la vocea mamei are o semnătură distinctă de activare a creierului la copiii fără autism, a demonstrat o lucrare scrisă în 2016 de către Abrams și Menon.
Autismul este o tulburare de dezvoltare care afectează 1 din 59 de copii. Se caracterizează prin dificultăți sociale și de comunicare, interese restrânse și comportamente repetitive. Tulburareaare mai multe grade, cu unii copii mai afectați decât alții.
Noul studiu a inclus 42 de copii cu vârsta cuprinsă între 7 și 12 ani. Jumătate au avut autism, iar cealaltă jumătate nu. Copiilor le-a fost scanat creierul, folosind imagistica prin rezonanță magnetică funcțională, ascultând trei sunete diferite: vocea mamei lor, vocile femeilor necunoscute și sunetele de mediu nonvocale. În înregistrările vocale, femeile au spus cuvinte aiurea, pentru a evita activarea regiunilor de înțelegere a limbajului în creier.
Cercetătorii au comparat modelele de activare a creierului și conectivitatea rețelei creierului între cele două grupuri de copii. Ei, de asemenea, au cerut copiilor să identifice dacă fiecare înregistrare vocală (956 milisecunde) pe care au auzit-o a venit de la mama lor sau de la o femeie necunoscută. Copiii fără autism au identificat corect vocile mamei lor în proporție de 97,5 %; cei cu autism au identificat vocile mamei lor 87,8% din timp, o diferență are, statistic, este semnificativă.
Vocile necunoscute, același răspuns la subiecții studiului
Răspunsul creierului la voci nefamiliare, comparativ cu răspunsul la sunetele din mediul înconjurător, a fost destul de similar la copiii cu și fără autism, deși cei cu autism au avut o activitate mai mică într-o zonă a cortexului asociată auzului.
Când au fost comparate, răspunsul creierului la vocea mamei față de vocile necunoscute, copiii fără autism au activat mai multe zone ale creierului: vocea mamei a aprins, de preferință, o parte a hipocampului, o regiune de învățare și de memorie, precum și regiuni de prelucrare a feței.
Modelele de conectivitate a creierului măsurate într-o rețea care include regiuni de procesare a auzului, regiuni de procesare a recompensei și regiuni care determină importanța sau evidențierea informațiilor primite, au distins, de asemenea, copiii cu autism față de copiii fără autism. Deficiențele de rețea la copiii cu autism au fost, de asemenea, legate de nivelul lor individual de afectare a comunicării sociale.
Legătură cu adevărat uimitoare
„Există această relație cu adevărat frapantă între puterea activității și conectivitate în regiunile de recompensă și de saliență în timpul procesării vocii și a activității de comunicare socială a copiilor”, a spus Abrams. Acest lucru sugerează că răspunsurile creierului la vocea mamei sunt un element cheie pentru construirea capacității de comunicare socială, a adaugat el.
Constatările susțin teoria motivației sociale a autismului, ceea ce sugerează că interacțiunea socială este mai puțin implicată în mod intrinsec pentru copiii cu tulburare decât cei fără ea.
Multe dintre tratamentele actuale cu autism implică motivarea copiilor să se angajeze în anumite tipuri de interacțiuni sociale. Ar fi interesant de a efectua studii viitoare pentru a vedea dacă aceste terapii schimb caracteristicile creierului descoperite în acest studiu, au spus cercetătorii. „Vocea mamei este un semn primar pentru comunicarea și învățarea socială și lingvistică”, a spus Menon. „Există o diferență biologică care stă la baza circuitelor cerebrale în autism și acesta este un semnal de învățare precisă pe care îl putem viza.”
Textul original poate fi găsit AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.