Folosind o serie de proceduri de sprijin comportamental pentru a minimiza teama și anxietatea, o echipă de cercetători de la Universitatea Brigham Young și Universitatea din Utah a reușit să finalizeze scanări RMN structurale și funcționale la 37 copii și adolescenți cu autism, dintre care 17 cu limbaj mai puțin dezvoltat și un IQ mediu de 54.
,,Acesta este un grup al copiilor și adulților atât de trecut cu vederea. Nu știm foarte multe despre creierul lor, deoarece oamenii spun că sunt provocați să studieze", a declarat Ryan Kellems, profesor de psihologie de consiliere și educație specială, co-autor al studiului.
Alți cercetători au făcut RMN-uri structurale persoanelor cu LVCP sedate, dar Terisa Gabrielsen BYU, profesor de psihologie școlară la Universitatea Brigham Young, a vrut să găsească o modalitate de a urmări creierele acestora în timp ce acestea erau treze și lucrau așa că a creat un videoclip care explică procesul fMRI pas cu pas.
Copiii puteau viziona de mai multe ori acasă filmul. Mai mult, au oferit familiilor fișiere audio care ar ajuta copiii să se pregătească pentru sunetele pe care le auzeau în mașină. Când copiii au sosit pentru scanările lor, cercetătorii i-au lăsat să apese pe butoane, astfel încât să poată vedea cum se deplasează în sus și în jos aparatul. Iar odată cu începerea scanării, dacă au fost obosiți, i-am ținut de mână, le-am reamintit să nu se mai miște, ne-am concentrat să le oferim mai mult decât ceea ce ar fi nevoie pentru a avea succes scanarea", a adăugat Gabrielsen.
Echipa a constatat că în cadrul grupului LVCP, o serie de rețele ale creierului "tocmai nu funcționau în sincronizare la fel de mult" și a descoperit și o activitate scăzută între emisfera stângă și cea dreaptă, informează Medicalxpress.com.
,,S-ar putea să vedeți un copil fără prea mult limbaj și să credeți că creierul lui este subactiv, însă uneori este mai activ, uneori atenția este prea mare, și alteori atenția este prea mică. Vedem modele diferite cu privire la participarea creierului lor”, a precizat Mikle Sud, profesor asociat de psihologie și neurologie la Universitatea Brigham Young, co-autor al studiului.
Înțelegând ce se întâmplă în creier, modul în care sunt procesate informațiile, va permite cercetătorilor și practicienilor să ajute în ultimă instanță la îmbunătățirea vieții persoanelor cu autism și a familiilor acestora.
Studiul integral îl puteți citi aici
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.