Când ne uităm la știri sau ne informăm despre evenimentele actuale, suntem expuși la mesaje care sunt comunicate cu o conotație pozitivă sau negativă. Oamenii tind să se simtă mai pozitivi în legătură cu aceeași problemă, atunci când o văd formulată în termeni pozitivi, în comparație cu termenii negativi, chiar dacă informația transmisă este aceeași.
Vezi și: De câte ori ne atingem fața într-o oră. Riscul infectării cu virusuri prin atingerea feței
Într-o serie de experimente, unii oameni au evaluat cum se simt în legătură cu o problemă, cum ar fi un plan economic, după ce au văzut-o formulată în termeni pozitivi (adică în termeni de locuri de muncă salvate), iar alții au evaluat cum se simt în legătură cu problema după ce au văzut-o formulată în termeni negativi (în termeni de locuri de muncă pierdute). Apoi, toată lumea a văzut aceeași problemă reformulată în modul opus (de la pozitiv la negativ sau de la negativ la pozitiv) și au evaluat din nou atitudinile lor.
Deși atitudinile oamenilor s-au schimbat odată cu fiecare cadru atunci când cadrele s-au schimbat de la pozitiv la negativ, atitudinile lor au rămas în urmă - sau s-au "blocat" - atunci când cadrele s-au schimbat de la negativ la pozitiv. Adică, cadrele inițiale negative au avut tendința să "rămână" sau să persiste în mintea oamenilor și să limiteze cât de mult și-au schimbat atitudinile atunci când formularea a devenit pozitivă. Oamenii păreau să se agațe de un mod inițial negativ de gândire și să nu se lase. O tendință pentru ca informațiile negative să rămână poate să fi ajutat strămoșii noștri să mențină vigilența și să supraviețuiască amenințărilor.
Psihologii care studiază îmbătrânirea au descoperit că, pe măsură ce oamenii îmbătrânesc, prioritățile lor se schimbă pentru a se concentra mai mult pe aspectele pozitive decât pe cele negative. Se crede că această schimbare în priorități este utilă: Concentrându-se pe aspectele pozitive, adulții mai în vârstă se pot simți fericiți și împliniți, ceea ce poate fi deosebit de important atunci când oamenii nu mai au mulți ani rămași.
Chiar și la vârsta de 20 de ani, cadrele negative inițiale rămân puternice și rezistă la reformulare, iar pe la 60 de ani, această influență dispare.
Vezi și: Purtarea adecvată a mănușilor în timpul gătitului poate ține bacteriile la distanță
În ansamblu, aceste constatări sugerează că blocarea în moduri negative de gândire poate fi mai frecventă în rândul tinerilor. Pe măsură ce oamenii îmbătrânesc, ar putea găsi mai ușor să renunțe la aspectele negative și să conceptualizeze ceva în termeni pozitivi. Este nevoie de mai multă cercetare pentru a înțelege mai bine ce se întâmplă după vârsta de 60 de ani. Cercetările viitoare vizează răspunsul la această întrebare și investigarea altor modalități de a-i ajuta pe oameni să iasă din gândirea negativă, ceea ce ar putea avea repercusiuni majore asupra totul, de la modul în care votăm la ce alegem să cumpărăm.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCMedical și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCMedical și pagina de Instagram DCMedical Doza de Sănătate și accesează mai mult conținut util pentru sănătatea ta, prevenția și tratarea bolilor, măsuri de prim ajutor și sfaturi utile de la medici și pacienți.